רוצים אזרחות אירופית? • מדינה נולדה: הכירו את ליברלנד

ארי וידר 2 Comment on רוצים אזרחות אירופית? • מדינה נולדה: הכירו את ליברלנד
22:21
30.04.24
צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בעוד בישראל נמשכת המחלוקת סביב חלוקת הארץ, מצא ויט ידליצ'קה, פוליטיקאי צ'כי מקום להקים בו מדינה משלו ללא כל מחלוקת, בינתיים.

המדינה החדשה שהוקמה בין קרואטיה לסרביה נקראת ליברלנד והיא הוקמה על שטח המשתרע על פני כ-7 קילומטרים שבין הגבולות של המדינות סרביה וקרואטיה, על גדות נהר הדנובה.

מאז מלחמות יוגוסלביה, כמה שטחים על הגבול מהווים מוקד למחלוקות, כגון האי של ווקובר; עם זאת, אזור זה שבו הוקמה ליברלנד נותר ללא דורש.

ויט ידליצ'קה, נשיא ליברלנד שהכריז על הקמת המדינה ואף תקע יתד ודגל שעוצב במיוחד, טוען שלא סרביה, קרואטיה או כל אומה אחרת טוענת בעלות על הקרקע. הגבול מוגדר בהתאם לשתי טענות גבול, קרואטית וסרבית, ואינו מתערב בריבונותה של מדינה אחרת. ידליצ'קה הודיע כי הצהרה דיפלומטית רשמית תישלח בעתיד לקרואטיה ולסרביה, ומאוחר יותר לכל המדינות האחרות, עם בקשה רשמית להכרה בינלאומית.

ליברלנד

דגל המדינה החדשה

בינתיים, כך סיפר ידליצ'קה שהקים את המדינה, הוא כבר קיבל למעלה מ-20 אלף בקשות מצד תושבים מכל העולם שביקשו לקבל אזרחות למדינה החדשה.

ויט ידליצ'קה אגב, עדיין ממשיך להתגורר בצ'כיה, והמדינה החדשה בינתיים מכילה עצים ומים בלבד.

לפי הצהרותיו של ויט ידליצ'קה‏ המדינה דוגלת במוטו "חיה ותן לחיות" ובחופש אישי וכלכלי לתושביה. מטרת המקימים הינה לאפשר לאנשים ישרים לשגשג ללא דיכוי של ממשלות המטילות מגבלות ומיסים בלתי נחוצים. המקימים מתכננים לפרסם חוקה וקובץ חוקים, וכן להקים ממשלה שתכלול 10-20 חברים שייבחרו באופן דמוקרטי תוך שימוש בהצבעה אלקטרונית, כמו גם ליישם אלמנטים של דמוקרטיה ישירה. בנוסף, קיימת תוכנית להשיק מטבע מבוזר כדוגמת ביטקוין.

בינתיים גם בגוגל מאפ הוסיפו את המדינה למפה. המייסד, אם התעניינתם נפגש עם שגריר אוסטריה ואישים נוספים. לדבריו הוא כבר קיבל קידומת טלפונית למדינה וכעת הוא עסוק ב"להקים את המדינה".

ההרשמה כרגע מוגבלת. ויט הודיע כי בקרוב יעלה לאתר המדינה טופס הרשמה מסודר.



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    אני רוצה אזרחות הכי אני יכול להרשם

  2. 1

    i'm interesting to know more about the new country/
    it can be the start of a new better world!

    ALL THE BEST
    Prof. Titens